dinsdag 11 november 2014

Dierproefvrij en groene cosmetica

Hoi en welcome op Celebrate your dog

Op Noaki zag ik de going-green-tag
Het leek me leuk om ongeveer hetzelfde te doen.
Nou moet ik zeggen dat ik persoonlijk meer naar proefdiervrij  producten kijk
dan naar groene cosmetica


Hier komen de vragen:

Hoe ben je bij groene cosmetica terecht gekomen?

                                   
                                                              Bron foto
Een goed cosmetica of huidverzorging  product kiezen is moeilijk. Zelfs in natuurlijke cosmetica kunnen ingrediënten zitten die je liever niet op je huid smeert. Groene cosmetica is geen garantie voor een goed product, eigenlijk zou je gewoon altijd  de ingrediëntenlijst moeten bekijken als je echt goed en veilig spul wilt. Beter is gewoon om te kijken welk product voor jou huid werkt.
Zo kreeg ik hele erge uitslag van Dove, Loreal en Nivea producten.
Mijn huid werd rood , jeukte en brandde. Totaal geen pretje!
Ik vond vervangende producten bij Lush en de tuinen.  

Dat wilt natuurlijk niet gelijk zeggen dat producten van bijvoorbeeld Loreal slecht zijn. Gebruik gewoon lekker datgene waar jij je prettig bij voelt. 
Uiteindelijk denk ik dat alles wat we op onze huidje smeren 'slecht' kan zijn.

                              
                                                                  Bron foto
Door de Lush begon ik wel over andere dingen na te denken.
Zij voeren vaak campagnes tegen proefdieren.
Heel Langzaam
kocht ik dus steeds minder producten die op dieren werden getest . 

Ik kwam uiteindelijk achter het blog van  Naoki 

                                          


zij geeft ontzettend veel tips over dierproefvrij merken en houd zelfs een lijst bij van cosmetica merken die 'niet'op dieren testen.  Klik hier voor de nederlandse-dierproefvrije-cosmetica-lijst
Mijn prioriteit ligt nu meer bij producten die niet op dieren zijn getest (Dierproeven komen soms ook voor in natuurlijke cosmetica) En of een product zo veilig mogelijke ingrediënten bevatten. Helaas zijn er veel ingrediënten in groene cosmetica die niet eens goed op hun 'veiligheid'zijn getest. Dus het is niet zo dat ik alleen groene cosmetica kies.

Wat was het eerste product dat je vervangen hebt?

                                 
                                                                                    Bron foto
Shampoo. En als het even kan, een shampoo die vrij is van SLS . (Sodium Lauryl Sulfate)

Wat voor product(en) vind of vond je lastig om te vervangen?

                                         
                                                                                           Bron foto

Dierproefvrije:  Deo, parfum , haarverf en tandpasta. Dit zijn producten waar ik ook nog wel eens een slippertje mee maak laatst kocht ik bijvoorbeeld uit nood een deo van 8X4 .

Wat is het leukste dierproefvrij  product wat je gevonden hebt?

                                         
                                                                                     Bron foto
Alle producten van de Lush.
En dat veel huismerken zoals Etos eigen merk, ook dierproefvrij zijn (niet perse vrij van dierlijke stoffen) Dus dat is vooral leuk voor mijn portemonnee.
De boeken van James Wong , het is super leuk om zelf producten te maken.

                                               


Wat is het moeilijkste rondom de keuze voor groene cosmetica en dierproefvrije cosmetica?

                                          
                                                                                          Bron foto
Bij groene cosmetica vooral Veilige  ingrediënten  vinden . Sommigen plantaardige ingrediënten  zoals lavendel kunnen juist irriterend zijn voor de huid. En bij de dierproefvrije producten is het, het afstand doen van bepaalde parfums.


Heb je nog tips of overige opmerkingen over groene cosmetica?

                                               
                                                                                                      Bron foto

Gebruik wat je je fijn vind , wat voor jou huid werkt. Trap niet in marketing trucjes.







Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML